Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk
1033
BLOG

Ewolucja

Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 67

Ewolucja to rzecz ciekawa. Ewolucja to rzecz nieuchronna. Ewolucja to rzecz konieczna. Mówi się tak, i mówi się słusznie:

Gdy przestajemy rosnąć, zaczynamy umierać.

W dniu w którym przestajemy stawać się coraz lepszymi, przestajemy stawać się dobrymi.

Ewolucja

Ale co to takiego ta „ewolucja”? Czy to po prostu ślepa gra przypadku, czy może coś głębszego, coś czego jeszcze dobrze, tak do końca, nie rozumiemy?

Ewolucja

Opinie są różne. Są tacy co zadowalają się przypadkiem. Czemu żyjemy w takim a nie innym świecie? Och, odpowiedzą, istnieją miriady wszelakich światów. Nam się akurat tak złożyło, że żyjemy w takim a nie innym. O co tu pytać?

Są jednak także inni, pytający „dlaczego?”, „jak?”, czasem nawet „po co?”. Ja osobiście studiując budowę oka ludzkiego, mądrość owadów, ptaków, ryb, patrząc na pracowite pszczoły i mrówki, czy też na pająka konstruującego swą sieć, stwierdzam, że składanie wszystkiego na „przypadek” niczego nie tłumaczy. Ludzie składają rzecz na przypadek z lenistwa umysłowego. Oczywiście nie ich to wina, że ich umysły są leniwe. Być może z takimi się urodzili. Lecz nawet wtedy można popracować i leniwy umysł zmusić do pracy.

I tu nawiążę do komentarza pod poprzednią notkę, gdzie pisałem

@JERRAZ21

Do komentarza pod poprzednią notką:

Pan Profesor jest naukowcem.
Teraz proponuję by rozpatrzył Pan kwantowo pozornie odległy problem-odległy od pańskich normalnych dociekań naukowych.
Ewolucja,powstanie gatunków...


Tak, to dobre. I nie tak znów odległe. Mam to na uwadze, będę myślał, jak coś wymyślę - dam znać. A może nawet rozwinę - już w następnej notce.

Otóż problem nie jest aż tak odległy od moich kwantowych dociekań naukowych. Ostatnio bowiem zauważyłem, że sam padłem ofiarą lenistwa umysłowego.

Ewolucja

 

Zobaczyłem czarno na białym, kawa na ławę, że rozwijana przeze mnie od 20 lat tzw. „Wzmocniona Teoria Kwantów” (EEQT) to kompletna bzdura. No, może nie tyle bzdura, ale też nie jest to żadna „teoria”. Jest to ogólny schemat modelowania procesu pomiaru, schemat który nawet działa i daje przewidywania lepsze od tych książkowych, ale który jest schematem czysto matematycznym i przyroda z całą pewnością stosuje całkowicie innych schemat, bowiem głupia nie jest. Przyroda jest chytra i oszczędna, jest piękna. Mój schemat jest prymitywny, koszto-chłonny, brzydki. Nie może zatem odzwierciedlać prawdy. Podobnie jak w ewolucji dużą rolę gra tam przypadek. Albert Einstein nie chciał uwierzyć w to, że Bóg gra w kości. Mój schemat opiera się na grze w kości, w dodatku na grze idiotycznej. Przyszedł więc czas na to, że to nad czym pracowałem przez ponad dwadzieścia lat muszę porzucić. Trochę mnie to przygnębiło. Podnoszę się jednak. Bowiem:

 

Gdy przestajemy rosnąć, zaczynamy umierać.

W dniu w którym przestajemy stawać się coraz lepszymi, przestajemy stawać się dobrymi.

Naukowiec, zainteresowany obrzeżami nauki. Katalog SEO Katalog Stron map counter Życie jest religią. Nasze życiowe doświadczenia odzwierciedlają nasze oddziaływania z Bogiem. Ludzie śpiący są ludźmi małej wiary gdy idzie o ich oddziaływania ze wszystkim co stworzone. Niektórzy ludzie sądzą, że świat istnieje dla nich, po to, by go pokonać, zignorować lub zgasić. Dla tych ludzi świat zgaśnie. Staną się dokładnie tym co dali życiu. Staną się jedynie snem w "przeszłości". Ci co baczą uważnie na obiektywną rzeczywistość wokół siebie, staną się rzeczywistością "Przyszłości" Lista wszystkich wpisów  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie