Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk
413
BLOG

Ludzie - emulatory

Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk Kultura Obserwuj notkę 77

 

Laura odłożyła na pewien czas pracę nad swoją własną książka i zawzięcie koresponduje z jedną z autorek książki p.t. „Kobiety, które kochają psychopatów”. Coś tam pisze, pomaga autorce. Wczoraj zapytała mnie: „Czy osoba X, czy sądzę, że jest naprawdę mądra?” Osobę X znamy oboje, ja znam ją od wielu lat, Laura miała okazję poznać ją w ciągu paru miesięcy wizyty X-a u nas. Zastanowiłem się. Odpowiedziałem: wygląda mi na to, że X ma wszystek potrzebny software, ale brak hardwaru. I rozmyślałem na głos nadal: X wykazuje szczere zainteresowanie różnymi dziedzinami, opanowuje słowa kluczowe, ale na tym się kończy. Wiedza X-a jest powierzchowna i nigdy ponad powierzchowność nie wykracza. Wnioski wyciągane przez X-a były często wręcz żenujące. A jednak nie ustawał w zadawaniu pytań. [Nota: Kto sobie pomyśli, że go to może dotyczyc, tego na pewno nie dotyczy!]
Spytała Laura: jak to możliwe by mieć software a nie mieć hardwaru? Po zastanowieniu się odpowiedziałem: to tak jak z emulacją. Można emulować jeden komputer na inny, np. Windowsy po Linuxem czy Maca pod Windowsami. Ale taka emulacja nigdy nie jest tym samym co oryginał. Pochłania zasoby, od czasu do czasu emulator się po prostu wywala. Ludzie-emulatory nie mając odpowiednich obwodów mózgowych emulują tych, którzy te zasoby mają. Ich mózgi się przegrzewają a rezultaty są raczej żałosne. Ich ambicje są, mogłoby się wydawać, godne pochwały, a jednak ... Nie są szczęśliwi i byłoby o wiele lepiej gdyby na ich żelazie używali systemu operacyjnego i oprogramowania dla tego żelaza napisanego.
Przypomniała wtedy Laura inny przykład, znany jej. Kiedyś, przed laty, dziecko sąsiadów zapytało Laurę o to skąd się biorą pory roku. Laura wzięła dynię i pomarańczę i zaczęła demonstrować jak Ziemia, z nachyloną osią, obiega Słońce. Dorosła osoba Y, która się temu przysłuchiwała, stwierdziła, że to nie może być tak jak Laura tłumaczy, że sam kierunek osi Ziemi musi się kręcić w kółko. Y nie tylko tak twierdził, upierał się przy tym, że tak być musi. Mamy zatem przykład osoby naprawdę zainteresowanej, uczestniczącej w dyskusji, a jednak wyobraźnia i zdolność zdobywania wiedzy u tej osoby na pewnym poziomie się zatrzymały i dalej nie pójdą. Z wiekiem i ze zniechęceniem do życia bez sukcesów raczej się tylko cofną.
Wracając do osoby X, Laura stwierdziła: gdybym była o tym wiedziała, inaczej bym z X rozmawiała. A ja miałam wrażenie, że X jest osobą bardzo bystrą i w tym przekonaniu prowadziłam z X-m rozmowy.

 

Naukowiec, zainteresowany obrzeżami nauki. Katalog SEO Katalog Stron map counter Życie jest religią. Nasze życiowe doświadczenia odzwierciedlają nasze oddziaływania z Bogiem. Ludzie śpiący są ludźmi małej wiary gdy idzie o ich oddziaływania ze wszystkim co stworzone. Niektórzy ludzie sądzą, że świat istnieje dla nich, po to, by go pokonać, zignorować lub zgasić. Dla tych ludzi świat zgaśnie. Staną się dokładnie tym co dali życiu. Staną się jedynie snem w "przeszłości". Ci co baczą uważnie na obiektywną rzeczywistość wokół siebie, staną się rzeczywistością "Przyszłości" Lista wszystkich wpisów  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura