Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk
140
BLOG

Zen

Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk Kultura Obserwuj notkę 15

 

Pod choinkę, w prezencie, dostałem (domniemywam, że od mojej żony, bo dzieci sprawiły mi zestaw do puszczania baniek mydlanych różnych kształtów, mogę więc kreować dowoli bąbelkowe wszechświaty) „Creative ZEN” (8 GB) - ot, taka współczesna zabawka do słuchania plików mp3, przeglądania obrazków itp. Nie bardzo wiedziałem co z tym robić. Słuchać ulubionej muzyki przed snem?

 

Creative ZEN

 

Wczoraj odkryłem jednak, że istnieje coś takiego jak „audio books”, zatem wrzuciłem jedną, która się napatoczyła: wywiad Anthony Robbinsa Z Waynem Dyerem. Obydwu czytywałem, nawet z zapamietaniem, więc ciekaw byłem co mają do powiedzenia. No i było ciekawie. Tak, że dziś rano powziąłem decyzję: zwolnię tempo w jakim pracuję. Pogłębię miast przeć do przodu.

Ten cały Dyer urodził się w r. 1940, w rodzinie biednej, za ojca miał pijaka i złodzieja, dzieciństwo nie do pozazdroszczenia, a jednak wyrósł na przyzwoitego i twórczego człowieka. Pisze swe książki wciąż na zwykłej maszynie do pisania.

Przez przypadek poznał Deepaka Choprę no się zaprzyjaźnili. A Chopra to kiedyś nauki pobierał od Maharishiego, tego od „Medytacji Transcendentalnej”. Dyer codziennie przebiega osiem mil i gra w tenis.

Pomyślałem, że sam zaniedbałem od paru miesięcy wszelkie ćwicznia fizyczne – bo „nie mam na to czasu”. A to się w końcu przecież na zdrowiu odbije. Dlatego postanowiłem zwolnić. Zrobię porządek na biurku i zrobię porządek w swojej głowie.

 

Dyer też „medytuje”. Ja jakoś medytować nie potrafię, wolę myśleć i pisać co mi przyjdzie do głowy. Nie wiem nawet , nie potrafię sobie wyobrazić, na czym medytowanie miałoby polegać. Opróżnić głowę z myśli? Ćwiczyć Zen? Przecież tego się nie da! Przyroda boi sie próżni, nieprawdaż?

Naukowiec, zainteresowany obrzeżami nauki. Katalog SEO Katalog Stron map counter Życie jest religią. Nasze życiowe doświadczenia odzwierciedlają nasze oddziaływania z Bogiem. Ludzie śpiący są ludźmi małej wiary gdy idzie o ich oddziaływania ze wszystkim co stworzone. Niektórzy ludzie sądzą, że świat istnieje dla nich, po to, by go pokonać, zignorować lub zgasić. Dla tych ludzi świat zgaśnie. Staną się dokładnie tym co dali życiu. Staną się jedynie snem w "przeszłości". Ci co baczą uważnie na obiektywną rzeczywistość wokół siebie, staną się rzeczywistością "Przyszłości" Lista wszystkich wpisów  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura