Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk
210
BLOG

Dynamika Ternarna

Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk Kultura Obserwuj notkę 5

Z prawdziwą przyjemnością informuję, że zadzwonił dziś do mnie Pan S.H. I ucięliśmy sobie miłą pogawędkę. Tzn. miłą dla mnie, bo Pan Stanisław jak się wydaje był moją pasywnościa nieco rozczarowany. A faktycznie byłem nieco pasywny, taka już mam naturę, że, jako Zosia-samosia, dochodzę do wszystkiego z wielkim trudem i z ociężałością, popełniając przy tym błąd za błędem.

Pan Stanisław pochwalił mnie za fraktale, za co jestem wdzięczny, bo wiele pracy i wysiłku w nie włożyłem i dalej wkładam. Dowiedziałem się też że z tą trzecią siłą to trafiłem w dziesiątkę, ale, że tak w ogóle, to intuicja mnie zawodzi. Wiem o tym sam, ale zawsze dobrze usłyszeć coś o czym się wie, od kogoś obiektywniej patrzącego.

Zwrócił mi też uwagę na to, że zbyt mało uwagi przykładam do tego, co On sam pisze. I tutaj ma rację. Nie jestem jednak w stanie przykładać wagi do innych spraw poza tymi nak którymi w danej chwili się koncentruję. A koncentruję się na matematyce i tych nieszczęsnych szczegółach w których diabeł się ukrywa!

A może tylko udaje, że się tam ukrywa, bo ukrywa się całkiem gdzie indziej? Tak czy siak matematyka mnie pasjonuje, zwłaszcza ta całkowicie nieużyteczna. A jak juz coś zrozumiem, to zaraz chcę to, co zrozumiałem wytłumaczyć Wam!

Póki co siedzę nad geometrią nieeuklidesową, którą trochę rozumiem a więcej nie rozumiem! A jak już ktoś chce być na bieżąco z tym, co robię, to można zajrzeć na tę stronę i pobawić się nieeuklidesowymi mozaikami (tesselations). Sam ściągnąłem stąd pliki javy i rozgryzam kod źródłowy.

 

Tyle wstępu. A teraz następny fragment z „Gurdżijewa Filozofii Przyrody” Basaraba Nicolescu. Tłumaczenie i pogrubienia – moje. Dziś tylko kolejny fragment, króciutki, bowiem jestem pogrążony we wrednej, nieużytecznej matematyce.

 

Gurdżijewa Filozofia Przyrody

 

Basarab Nilolescu

 

....

"Okidanokh" jest cudownym symbolem Gurdżijewa dla dynamiki ternarnej i jej przejawów. Został pomyślany jako "Wszechobecny-Pierwiastek-Aktywny", jako „Jedyny-Aktywny-Pierwiastek, którego szczególne własności są główną przyczyną wszystkiego istniejącego we Wszechświecie”. „Powstaje przede wszystkich z trzech Świętych źródeł uświęconego Theomertmalogosa, to jest, z emanacji Najświętszego Słońca Absolutu.... [Jest] podstawową przyczyną większej części zjawisk kosmicznych"

 

cdn.

 

[Nota AJ: Gurdżijew wprowadza wiele nowosłowów. Okidanokh jest jednym z nich. Będzie ich więcej. Ludzie oczytani mogą próbować szukać odpowiedników wśród pojęć już im znanych, na przykład zaczerpniętych z filozofii indyjskiej. Rosjanie piszą "Вездесущий Окиданох":

 

Тебе надо также еще знать, что только одна космическая кристаллизация, существующая под названием "Вездесущий Окиданох", получает свое первоначальное возникновение - хотя она также кристаллизуется из Эфирокрилно - из трех Святых источников Теомертмалогоса, то есть из эманации Святейшего Солнца Абсолют.”

Zwolennicy czwórni mogą zauważyć, że krzyż miał za pierwowzór swastykę, ta z kolei była symbolem związanym ze Słońcem.

To powiedziawszy muszę ostrzec Czytelnika: nadmierne zainteresowanie Gurdżijewem może zaszkodzić. Zainteresował się nim rosyjski geofizyk A. N. Dmitriev (Дмитриев Алексей Николаевич), zainteresował się nadmiernie, w rezultacie został obszczekany, choć i to obszczekanie zostało następnie obszczekane. Połapać się w tym wszystkim ciężko, chyba nawet takiemu znawcy rosyjskiego folkloru jak Waldemar.....]

Naukowiec, zainteresowany obrzeżami nauki. Katalog SEO Katalog Stron map counter Życie jest religią. Nasze życiowe doświadczenia odzwierciedlają nasze oddziaływania z Bogiem. Ludzie śpiący są ludźmi małej wiary gdy idzie o ich oddziaływania ze wszystkim co stworzone. Niektórzy ludzie sądzą, że świat istnieje dla nich, po to, by go pokonać, zignorować lub zgasić. Dla tych ludzi świat zgaśnie. Staną się dokładnie tym co dali życiu. Staną się jedynie snem w "przeszłości". Ci co baczą uważnie na obiektywną rzeczywistość wokół siebie, staną się rzeczywistością "Przyszłości" Lista wszystkich wpisów  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura