Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk
1033
BLOG

888 czyli o czym mówią zbożne koła

Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk Kultura Obserwuj notkę 16
Miałem dziś meandrować ku Chinom i małpom, ale zorientowałem się, że dziś niedziela, więc czas na coś lżejszego kalibru i zbożnego. Dwa dni temu, 08-08-08, w domu mojego znajomego, matematyka i filozofa oglądaliśmy początek Olimpiady. Potem dyskutowaliśmy moje idee związane z teorią dwunastu gęsi Burkharda Heima. Coś mnie tknęło, więc wróciłem do domu wcześniej niż zazwyczaj. A jednak o pięć minut za późno. Bowiem pięć minut przed moim powrotem, korzystając z mojej nieobecności, nasz największy piesek, imieniem Sebastian, zagryzł na śmierć jedną z naszych dwóch przepiórek. Miałem z nim po tym incydencie poważną rozmowę na temat hamowania instynktów i sztuki samoobserwacji.

Wczoraj zaś obejrzeliśmy z Żoną połowę filmu „Młodość stulatka

Najnowsze dzieło Francisa Forda Coppoli Młodość Stulatka to opowieść o starzejącym się profesorze lingwistyki, Dominicu Matei (Tim Roth), który po pewnym tragicznym wydarzeniu odzyskuje swą utraconą młodość. Doznając odmłodzenia, zachowuje zdobytą wiedzę. Wywołuje tym zainteresowanie nazistowskich naukowców, co zmusza go do ucieczki. Na wygnaniu spotyka swą utraconą miłość, Laurę i kontynuuje poszukiwania prajęzyka ludzkości. Kiedy okazuje się, że jego badania mają na nią zły wpływ, Dominic staje przed trudnym wyborem między pracą swych marzeń a największą miłością swego życia.

Młodość Stulatka to kino najwyższych lotów, powrót wielkiego mistrza w jego szczytowej formie, który czerpie radość zadając widzowi pytania, tworząc oszałamiające obrazy i prowadząc znakomitych aktorów na szczyty ich aktorskich umiejętności.

Film ten, będący adaptacją powieści Mircea Eliadego, uznanego pisarza i badacza starożytnych religii, to doskonałe kreacje Tima Rotha, Alexandry Marii Lary, Bruno Ganza i debiutującej na ekranie Alexandry Piricie. To doskonałe połączenie wzruszającej historii miłosnej i politycznego thrillera z wątkami filozoficznymi.

Ten Dominic po porażeniu piorunem otrzymuje nadludzkie zdolności (mówił biegle po chińsku jeszcze przed),

 

Youth without youth

 

w szczególności się rozdwaja. Czasem mam wrażenie, że i mnie piorun musiał porazić i się rozdwoiłem. Mianowicie, od długiego czasu symbolika nowo powstających kół zbożnych .... tzn. zbożowych jest ściśle związana z tym nad czym właśnie pracuję.

Koła zbożowe, jak wiadomo, są dziełem dwóch facetów (Doug and Dave), którzy od dziesiątków lat, przy pomocy sznura i deski, w nocy, w ukryciu, harcują na polach rolników. Czasem ich głowy świecą, co tzw. badacze interpretują jako „tajemnicze świetlne kule”. Otóż nie wykluczone, że jeden z tych facetów, nie wiem czy Doug czy też może Dave, to mój dubler. Bo jak inaczej wytłumaczyć fakt, że 08-08-08 na polach w Wiltshire pojawił się symbol ósemki (te małe czarne punkciki w środku, to ludzie „badający” koła):

888

Licząc koła doliczymy się także liczby 22. A niedawno wspominałem o grupie SU(2,2) – królowej twistorów Penrose'a. W środku mamy 4+4. Oczywiście 4 – to cztery wymiary zespolone. 4+4 to osiem wymiarów rzeczywistych. Wszystko pasuje. Nawet dodekahedron i ikosahedron mają tu swoje miejsce.


Kwantowy octahedron - kliknij na obrazek by zobaczyć powiększenie. Czy nie miga Wam w oczach, gdy patrzycie na ten kwantowy fraktal?:

 
Kwantowy octahedron
Oktahedron
 

Z "Elementów" Euklidesa  

 

 

Naukowiec, zainteresowany obrzeżami nauki. Katalog SEO Katalog Stron map counter Życie jest religią. Nasze życiowe doświadczenia odzwierciedlają nasze oddziaływania z Bogiem. Ludzie śpiący są ludźmi małej wiary gdy idzie o ich oddziaływania ze wszystkim co stworzone. Niektórzy ludzie sądzą, że świat istnieje dla nich, po to, by go pokonać, zignorować lub zgasić. Dla tych ludzi świat zgaśnie. Staną się dokładnie tym co dali życiu. Staną się jedynie snem w "przeszłości". Ci co baczą uważnie na obiektywną rzeczywistość wokół siebie, staną się rzeczywistością "Przyszłości" Lista wszystkich wpisów  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura