Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk
616
BLOG

Niespełniona obietnica

Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk Kultura Obserwuj notkę 80
Czy powinniśmy się trzymać danych obietnic? Skąd się w nas bierze to zakorzenione przekonanie, że tak w istocie być powinno? Jest w każdym razie taki „program” działający we mnie. A w Was? Czy bierze się z „nie czyń drugiemu, co tobie niemiłe”? Jeśli tak, to czy zawsze jest dla nas niemiłe, gdy ktoś nie dotrzymuje obietnicy? A może bierze się to stąd, że nie lubimy niespodzianek? Że chcemy wiedzieć co nas czeka? Jesteśmy zawiedzeni, gdy musimy zmieniać nasz plany, nasze osądy

Tak czy siak: wczoraj, w komentarzu do poprzedniego wpisu, napisałem, że zmieniłem swój plan i że opiszę „najlepiej zbadany przypadek amerykański stukającego ducha”, że będę w to uwikłane trzy kolejne litery R. Dziś zmieniłem ten zamiar. Nie będę opisywał tego przypadku. Wczoraj jeszcze byłem na stronie 187 książki Williama Rolla i Valerie Storey „Unleashed. Of Poltergeists and Murder. The Curious Story of Tina Resch” . Dziś tą książkę skończyłem czytać i postanowiłem raz jeszcze zmienić swój plan. Nie będę o tym przypadku pisał. Trzy litery R to Resch (bohaterka książki), Roll (profesor Uniwersytetu Duke badający ten przypadek, który badał Tinę i przeprowadzał z nią eksperymenty) i Randi (który poświęcił sporo czasu i energii by ten przypadek obśmiać).

Nie będę o tym przypadki pisał, bo książka zbyt mnie wzburzyła i trudno by mi pisać z pełnym obiektywizmem w takim stanie ducha. Dlaczego mnie wzburzyła? Zbyt wiele ludzkiej nieprawości widać ze stron tej książki. Kto chce, może zajrzeć do krótkiej notki w angielskiej Wikipedii, notki dotyczącej tego przypadku. Bohaterka, Tina Resch była przybranym dzieckiem i doświadczyła w swym dzieciństwie wszystkiego (bicia, wszelkich możliwych zakazów, zamykania na klucz, pojenia na siłę Ritaliną etc) z wyjątkiem miłości. Historia z jej własnościami poruszania przedmiotów na odległość była przez długi czas na pierwszych stronach gazet. W domu w którym straszyło odbywały się konferencje prasowe. Skończyło się skazaniem jej na dożywocie plus 20 lat za morderstwo własnego dziecka, choć była nieobecna w domu, gdy dziecko zostało zakatowane (było w tym czasie pod opieką jej męża a autopsja wykazała przemoc seksualną).

Obraz człowieka, i nie chodzi mi tu o bohaterkę, który mi się objawił po lekturze tej książki jest zbyt przygnębiający bym mógł o tym pisać. Może z biegiem czasu to się uleży.

Poniżej przedstawiam tylko jedną fotografię z tej książki, fotografię, która swego czasu obiegła agencje prasowe: latający telefon w czasie, gdy Tina była obserwowana przez kilka osób. Randi ma na ten temat do powiedzenia mniej więcej tyle: popatrzcie na sznur od telefonu, przeczy prawom fizyki, więc fotografii nie należy ufać, tym bardziej świadkom.

 

Tina

 

Tona resch
W czasie gdy nadzorujacy przypadek Tiny Lee Arnold patrzył, telefon uderzył w sofę. "Tina była zwrócona ku mnie i widziałem jej ręce", mówił Arnold. "Wstrząsnęło mną to, gdyż nie mogłem wyjaśnić sobie tego, co się działo."

 

Tina Resch

 

"Tina siedziała na jednym ramieniu fotela koło telefonu", mówi fotograf Fred Shannon. "Byłem w okolicach kuchni patrząc na nią, kiedy zobaczyłem jak sofa przesuwa się około 30 cm w jej kierunku. Widziałem to na własne oczy." [Sofa miała drewniane nóżki, nie była na rolkach]

 

Bubbles

 

 

Ślady cząstek elementarnych w komorze pechęrzykowej. Gdyby nie kontekst możnaby powiedzieć: po prostu ktoś coś bez wielkiego sensu bazgrał.

 

Baldwin

 

Klasyczna pozycja z zakresu "uwalnianie ducha". W. J. Baldwin, "Spirit Releasment Therapy".

 

Naukowiec, zainteresowany obrzeżami nauki. Katalog SEO Katalog Stron map counter Życie jest religią. Nasze życiowe doświadczenia odzwierciedlają nasze oddziaływania z Bogiem. Ludzie śpiący są ludźmi małej wiary gdy idzie o ich oddziaływania ze wszystkim co stworzone. Niektórzy ludzie sądzą, że świat istnieje dla nich, po to, by go pokonać, zignorować lub zgasić. Dla tych ludzi świat zgaśnie. Staną się dokładnie tym co dali życiu. Staną się jedynie snem w "przeszłości". Ci co baczą uważnie na obiektywną rzeczywistość wokół siebie, staną się rzeczywistością "Przyszłości" Lista wszystkich wpisów  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura