Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk
938
BLOG

Od grawitacji do kwantów i sankcji

Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 29

 

Dopiero dziś zakończyłem pisanie drugiej części uwag o „teorii fizycznej próżni” Shipova. Kto ciekaw, może zajrzeć do Comments on Chapter 5 of G. I. Shipov's ``A Theory of Physical Vacuum''
To już trzecia wersja. Pierwszą skończyłem tydzień temu. Drugą – parę dni potem – dodałem to i owo, dodałem obrazki. Wczoraj wybrałem się na wycieczkę rowerową …. i tam mnie olśniło. Przegapiłem bodaj najistotniejszą rzecz. Widziałem drzewa w lesie a nie widziałem lasu!
 
Więc dopiero dziś zrobiłem wersję 3. Zmiany niby niewielkie, dodałem jedną uwagę i jeden odnośnik do literatury. Jednak czasem niewielkie zmiany czynią wielką różnicę.
 
W czum ta różnica? Otóż, choć czułem to jakoś poprzednio, jednak nie chwytałem: u Shipova ważne jest nie tyle skręcenie, co geometria Finslera! Nie wiem czy on sam zdaje sobie z tego sprawę, ale robi wszystko by to ukryć? Czy może, raczej, wie, że gdzieś dzwonią, tylko nie wie w którym kościele?
 
Tak czy siak wróciłem myślami do geometrii Finslera – kiedyś, dawno, o niej wspominałem. Interesowali się tą geometrią znakomici spece w amerykańskiej armii
 

geometria Finslera Brandt

 
Ociężała fizyka głównego nurtu dopiero zahacza o te sprawy:
 

Geometria Finslera Gibbons

 

Geometria Finslera kosmologia

 
Kilka dni temu, moim znakomitym aparatem, zrobiłem zdjęcie jednej z geometrii Finslera:
 
Finslerian Moon
 
A ja muszę, póki co, geometrię porzucić i wrócić do kwantów. Obiecałem napisać artykuł do mającej się ukazać encyklopedii. Teraz nadszedł czas by się z obietnicy wywiązać. Popatrzyłem na abstrakty już przysłanych artykułów – spodobały mi się. Więc zacząłem kombinować co samemu napisać? W końcu, wczoraj, na rowerze, mnie oświeciło. Napiszę o jednoczesnym pomiarze pędu i położenia – bo za pisanie o tym jest nałożona wysoka grzywna (sankcje polityczne i ekonomiczne). No i dodam „stany koherentne”, bo stany koherentne są ciągle w modzie.

Naukowiec, zainteresowany obrzeżami nauki. Katalog SEO Katalog Stron map counter Życie jest religią. Nasze życiowe doświadczenia odzwierciedlają nasze oddziaływania z Bogiem. Ludzie śpiący są ludźmi małej wiary gdy idzie o ich oddziaływania ze wszystkim co stworzone. Niektórzy ludzie sądzą, że świat istnieje dla nich, po to, by go pokonać, zignorować lub zgasić. Dla tych ludzi świat zgaśnie. Staną się dokładnie tym co dali życiu. Staną się jedynie snem w "przeszłości". Ci co baczą uważnie na obiektywną rzeczywistość wokół siebie, staną się rzeczywistością "Przyszłości" Lista wszystkich wpisów  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie