Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk
2199
BLOG

Wszystko przez ten upór

Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 173

Być upartym – należy czy nie należy? Normalnie powiedzielibyśmy: należy, ale w granicach rozsądku. Tylko gdzie są te granice? I kto je wyznacza? Granice uporu są przesuwalne. Aktualnie przesunąłem je daleko. Uparłem się na całego. Stąd i mój niebyt na blogu. Postawiłem sobie cel-zadanie. Początkowo myślałem, że to prosta sprawa. Sprawa kilku dni. Tymczasem walczę już ponad miesiąc.
 
I to nie tak, żeby realizacja tego zadania była koniecznie potrzebna do skończenia mojej książki o kwantowych fraktalach. Przydatna? Tak. Konieczna? Nie.
 
Z tą książką to też dość zabawna historia. W porywie entuzjazmu podpisałem umowę z wydawcą (World Scientific) zobowiązując się dostarczyć gotową książkę do końca listopada zeszłego roku. Aktualnie wydawca uprzejmie przesunął termin na „do końca roku 2013”. Może dam radę.
 
I o co idzie z tym moim trudnym zadanie, które mnie męczy od miesiąca? Otóż po serii animacji kwantowych fraktali, które wrzuciłem na Youtube, postanowiłem zrealizować animację prawdziwego zjawiska kwantowego: gdy fala-cząstka zostawia ślad na emulsji fotograficznej (zazwyczaj używa się emulsji jądrowych firmy Fuji). No i za diabła nie mogę tego wymodelować. Tzn. mógłbym, gdybym miał superkomputer. A ja chcę wymodelować na moim własnym PC. Nauczyłem się uruchamiać obliczenia równoległe. Nie pomogło. Nauczyłem się zaprzęgania do roboty obliczeniowej karty graficznej (technologia CUDA na GPU Nvidia) – dalej za mało.
 
Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma. Więc wracam do moich algorytmów. Są poprawne, ale nie są oszczędne. Muszę więc tysiąckrotnie zmniejszyć moje wymagania obliczeniowe. Nie mam bowiem wystarczająco dużej pamięci, a i prędkość obliczeń jest jaka jest.
 
I to teraz robię. Nad tym siedzę. Do zwycięstwa. Bo uprałem się i zwyciężę. Jakże by inaczej.
 
Taki radosny upór polecam też Wam. Wykreślamy słowo „klęska” z naszego słownika!

Naukowiec, zainteresowany obrzeżami nauki. Katalog SEO Katalog Stron map counter Życie jest religią. Nasze życiowe doświadczenia odzwierciedlają nasze oddziaływania z Bogiem. Ludzie śpiący są ludźmi małej wiary gdy idzie o ich oddziaływania ze wszystkim co stworzone. Niektórzy ludzie sądzą, że świat istnieje dla nich, po to, by go pokonać, zignorować lub zgasić. Dla tych ludzi świat zgaśnie. Staną się dokładnie tym co dali życiu. Staną się jedynie snem w "przeszłości". Ci co baczą uważnie na obiektywną rzeczywistość wokół siebie, staną się rzeczywistością "Przyszłości" Lista wszystkich wpisów  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie