Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk
1303
BLOG

Bitwa o koła

Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 21

 

Milczałem przez dłuższy czas. Na zewnątrz cicho było. Wewnątrz wrzała bitwa. Przestałem liczyć godziny, przestałem liczyć dni. Zmagałem się. W swoich „Nowelach i miniaturach ”Franz Kafka pisał tak:
 
"Wszystkie błędy ludzkie są niecierpliwością, przedwczesnym porzuceniem metodyczności, pozornym okalaniem pozornej sprawy.".
 
Pisał też tak
 
"Gdybyś szedł równiną, pragnął iść naprzód i mimo to się cofał, byłaby to rozpaczliwa sytuacja; ale że wspinasz się po stromym zboczu, chyba tak stromym jak ty sam, kiedy patrzą na ciebie z dołu, powodem cofania się może być tylko układ gruntu, nie powinieneś więc wpadać w rozpacz."
 
Pozornie okalałem pozorną sprawę. Nie chciałem porzucać metodyczności, posuwałem się naprzód i cofałem. Powodem cofania był układ gruntu.
 
A o co szła walka? Walka szła o koła. W końcu odniosłem zwycięstwo. Papieża jeszcze o nim nie zawiadomiłem.
 

Sobieski pod WiedniemKról Jan III Sobieski po bitwie pod Wiedniem śle Papieżowi wiadomość o zwycięstwie.

 

 
Jakie koła? Fraktalne koła.
 
Fraktalne koła
 
Chciałem zrozumieć moje fraktale. No bo jak pisać książkę o czymś czego się nie rozumie? Chciałem te koła zdekodować. Posłałem wici na fora: fizyczne, i fraktalne. Otrzymałem niewielkie wsparcie w postaci dwóch szwadronów kawalerii. Szwadron to raptem setka ludzi i tyleż koni. A kół jest niezliczenie wiele. Musiałem więc wojować licząc głównie na własne siły i własny wywiad. Bo nieprzyjaciel był szczwany, zastawiał pułapki.
 
No i w końcu wygrałem, choć poniosłem przy tym i straty.
 
Koła białe zdekodowałem. Koła czarne okazały się pseudo-kołami. Ale i na nie kod znalazłem. Nie było to łatwe. Musiałem rozwiązać równania dziesiątego stopnia. Gdyby chcieć zapisać rozwiązanie ogólne – zajęłoby ze sto stron. Koła czerwone to moje rozwiązania. Niby wygląda to kiepsko, nie całkiem pasują do czarnych. Ale pasują jak mogą, bo czarne nie są kołami - są nieco kanciaste. Udają tylko koła. Więc te czerwone mają po prostu zawierać te czarne placki i do nich przylegać. I zawierają i przylegają.
 
O czym niniejszym zawiadamiam. Bitwa się skończyła. Teraz tylko muszę pozbierać poległych i rannych. Po czym wracam do normalności.

 

Naukowiec, zainteresowany obrzeżami nauki. Katalog SEO Katalog Stron map counter Życie jest religią. Nasze życiowe doświadczenia odzwierciedlają nasze oddziaływania z Bogiem. Ludzie śpiący są ludźmi małej wiary gdy idzie o ich oddziaływania ze wszystkim co stworzone. Niektórzy ludzie sądzą, że świat istnieje dla nich, po to, by go pokonać, zignorować lub zgasić. Dla tych ludzi świat zgaśnie. Staną się dokładnie tym co dali życiu. Staną się jedynie snem w "przeszłości". Ci co baczą uważnie na obiektywną rzeczywistość wokół siebie, staną się rzeczywistością "Przyszłości" Lista wszystkich wpisów  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie