Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk
1302
BLOG

Moc wyobraźni

Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk Rozmaitości Obserwuj notkę 18

Kiedy czasem rozmyślam nad tym, czym był ten „grzech” za który, według Biblii, Adama i Ewę wygnano z raju, nie mogę pozbyć się myśli, że było to właśnie „użycie wyobraźni”.

grzech_pierworodny

 

Bo pierwszym krokiem, który robimy przed każdym świadomym czynem, jest wyobrażenie sobie tego czynu w myśli. Najpierw widzimy siebie dokonującego danej czynności, potem dopiero zabieramy się do (lub rezygnujemy z) wykonania. A czyny nieświadome się nie licz, ani na plus, ani na minus.

A oto przykład. Wyobraziliśmy sobie taras przed nasz chałupą. No, nie całkiem jeszcze nasz, ale zaciągamy pożyczkę i mam nadzieję, że wkrótce będzie „nasza”. Na obrazku wykonanym odręcznie wygląda nasza idea tak:

wyobraźnia

Wyobrażenie sobie wyniku to krok pierwszy. Zrobiliśmy to. Potem przyszły kroki kolejne. Wczoraj pożyczyliśmy na weekend koparkę i zabraliśmy się do roboty. Trzeba było najpierw usunąć kamienne schody. Każdy to koło 300 kg. Koparka, dość uniwersalna, tu pomogła. Przydała też się moja znajomość zasad fizyki, praw mechaniki i praw grawitacji. Potem zabraliśmy się do kopania:

budowa tarasu

Każde z naszych dzieci siedziało po trochę w kabinie i operowało kilkunastoma lewarami – to była prawdziwa frajda. Ja w kabinie nie usiadłem – jestem w końcu tylko teoretykiem!

 

W zeszłym roku zbudowaliśmy galerie – pisałem o tym. Co nam wyjdzie z aktualnego projektu? I o tym napiszę. Za oknem praca wre, a ja przygotowuję do zadań nowego laptopa. Wymieniłem 4-letnią Toshibę na nowego Asusa N73SM.

 

Asus N73SM

Instaluję oprogramowanie.

Naukowiec, zainteresowany obrzeżami nauki. Katalog SEO Katalog Stron map counter Życie jest religią. Nasze życiowe doświadczenia odzwierciedlają nasze oddziaływania z Bogiem. Ludzie śpiący są ludźmi małej wiary gdy idzie o ich oddziaływania ze wszystkim co stworzone. Niektórzy ludzie sądzą, że świat istnieje dla nich, po to, by go pokonać, zignorować lub zgasić. Dla tych ludzi świat zgaśnie. Staną się dokładnie tym co dali życiu. Staną się jedynie snem w "przeszłości". Ci co baczą uważnie na obiektywną rzeczywistość wokół siebie, staną się rzeczywistością "Przyszłości" Lista wszystkich wpisów  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości