Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk
942
BLOG

Wychodząc z chaosu

Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk Rozmaitości Obserwuj notkę 23

 

Chaos i porządek. Porządek i chaos. Dwie kategorie. Zbyt wiele chaosu w życiu – niedobrze. Kompletny jego brak – niebezpiecznie. W moim w miarę uporządkowanym życiu zaszły w ostatnich miesiącach zmiany. Porządek się zawalił. Rozpanoszył się chaos. Były ku temu obiektywne przyczyny. Zawsze w takich przypadkach są. Nastąpiły obiektywne zmiany. Wraz ze zmianami obiektywnymi zaczęły się dokonywać, choć z opóźnieniem, zmiany subiektywne – zmiany w moim postrzeganiu świata, zmiany w moich reakcjach na wydarzenia. Późno, bo późno, ale na naukę nigdy nie jest za późno.
 
Dwóch moich dobrych przyjaciół, jeden matematyk, inny fizyk, odeszło w cień. Już moimi przyjaciółmi nie są, ani ja ich. Zerwałem te znajomości. Oczywiście za to zapłaciłem. Ale zapłacić warto było. Rzecz w moich przesadnych skłonnościach do kompromisów. Nawet tutaj, na blogu, parę w razy podkreślałem, że nie wszystko należy widzieć jako czarne lub białe. Że są odcienie szarości, że jest cała tęcza kolorów, że każda rzecz, gdy się ją dogłębnie zbada – okazuje się mieć głębię. Niby to prawda, ale prawda to niebezpieczna. Doszedłem do wniosku, że w moim życiu byłem zbyt tolerancyjny. Tolerowałem wątpliwe cechy u innych, starałem się jakoś usprawiedliwić ich zachowanie, nawet gdy oceniałem je negatywnie. Starałem się iść na kompromis. A teraz widzę, że to moje szukanie usprawiedliwienia dla niecnych zachowań innych ludzi było moim chytrym wybiegiem by usprawiedliwiać również i moje wady.
 
Na przykład: Niby chcę się codziennie rano gimnastykować. Porcja jogi, stójka na głowie, trochę innych ćwiczeń. Aloe często wstawałem rano i mówiłem sobie: „dzisiaj odpuszczę, nic się nie stanie ....”. A następnego dnia odpuścić było już łatwiej, a wziąć się w garść było trudniej. Więc moje wybaczanie innym było chytrym narzędziem by wybaczać i sobie.
 
Dziś już jest lepiej. Zaczynam więcej rozumieć, więcej widzieć. Wychodzę z chaosu. Ale tak na dobre, to wyjście z ciemności nastąpiło dopiero kilka dni temu. Czy się utrzyma? Myślę, że tak. Ode mnie to zależy, a jestem zdeterminowany.
 
Moje aktualne hasło zatem, to: „Bez taryfy ulgowej”. Przy okazji: od wielu lat miewałem powracający temat w mych snach: jadę czy to koleją, czy pociągiem, zjawia się kontroler, a ja szperam gorączkowo po kieszeniach i nie mogę znaleźć biletu. Sen ten ma jakąś podstawę, bo w młodości faktycznie kontroler złapał mnie w tramwaju na jeździe bez biletu, no i spisali moją szkolną legitymację. Ale dlaczego ten temat powraca? Coś tam siedzi w mojej podświadomości, jakaś myśl, jakieś ostrzeżenie, siedzi i nie chce wypłynąć, chyba, że symbolicznie, w snach. Chcę zatem z tym skończyć. Skończyć z szukaniem powodów do przyznawania sobie ulg, koniec z jazdą bez biletu – bo „jakoś to będzie”.
 
Z tym „jakoś to będzie” miałem zresztą ostatnio przeprawę. Narozrabiałem w rejestrze mojego peceta, w przypływie chęci „poprawiania” usunąłem też stare kopie rejestrów – no i klops. W dodatku padł mi dysk z kopiami partycji. Padł po roku używania terabajtowy Samsung. To i owo dało się jakoś z niego uratować, ale mnóstwo straciłem. A przecież tak być nie musiało. Miałem potrzebną wiedzę. Tylko z niej nie korzystałem. „Jakoś to będzie” - mówiłem sobie. „Ryzyk-fizyk”. No i masz babo placek. Nowy dysk zamówiłem, ma przyjść za tydzień. A ja, tymczasem, zaprowadzam porządek wokół siebie. Chaosu było dość.
 
Samsung bad sectors HDD Regenerator

Naukowiec, zainteresowany obrzeżami nauki. Katalog SEO Katalog Stron map counter Życie jest religią. Nasze życiowe doświadczenia odzwierciedlają nasze oddziaływania z Bogiem. Ludzie śpiący są ludźmi małej wiary gdy idzie o ich oddziaływania ze wszystkim co stworzone. Niektórzy ludzie sądzą, że świat istnieje dla nich, po to, by go pokonać, zignorować lub zgasić. Dla tych ludzi świat zgaśnie. Staną się dokładnie tym co dali życiu. Staną się jedynie snem w "przeszłości". Ci co baczą uważnie na obiektywną rzeczywistość wokół siebie, staną się rzeczywistością "Przyszłości" Lista wszystkich wpisów  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości