Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk
2306
BLOG

Sukces Dominiki

Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 37
Kto z nas nie chce odnosić sukcesów? Chyba takich nie ma. Ale jak to się robi? Zapytać tych, który sukcesy odnoszą?  Oni sami nie zawsze to wiedzą. Wczoraj napisała do mnie Dominika (patrz moja notka z 2-go maja Finał. Wróciła właśnie z Warszawy, gdzie w sobotę zakończył się Finał Ogólnopolskiego Konkursu Fizycznego Poszukiwanie Talentów:
 
Sobota26 maja 2012 r.
07.30-08.00 - śniadanie w hotelu
08.30-09.15 - przejazd na Hożą autokarami
09.30 - rozpoczęcie Uroczystego Finału Konkursu
09.40-10.30 - prezentacje najlepszych prac i najciekawszych doświadczeń
10.40-11.00 - przerwa
11.00-11.45 - Wykład dr Przemysław Olbratowski „Reaktory jądrowe w
przyszłości”
11.45-12.00 - Ekscytujące doświadczenia z fizyki współczesnej
12.00-13.15 - Ogłoszenie wyników, wręczenie nagród dla młodzieży i
nauczycieli
13.30-14.00 - obiad
14.00 - zakończenie Finału Konkursu.
 
Dominika zajęła trzecie miejsce w finale. A co to oznacza?
 
Nagrody
-Główną nagrodą jest wyjazd naukowy za granicę do jednego z europejskich
ośrodków fizyki współczesnej. Otrzymują ją zdobywcy pierwszych trzech
miejsc obu kategorii wiekowych (3+3).
 
Dominika pojedzie więc do Dubnej: „Główną nagrodą w konkursie jest w tym roku wyjazd do Zjednoczonego Instytutu Badań Jądrowych w Dubnej pod Moskwą w ostatnim tygodniu lipca!
 
Jak to się stało? Dominika sama tego nie rozumie. Napisała do mnie:
 
Byłam ogromnie zaskoczona, ponieważ pytania na egzaminach były dość trudne, a ludzie którzy przyjechali na konkurs byli fizycznymi pasjonatami w przeciwieństwie do mnie. Nikt nie interesował się malarstwem, wszyscy woleli raczej robić doświadczenia tak, że wciąż zadziwia mnie wynik.”
 
O wielkich odkrywcach czasem pisze się tak:patrzą na to, na co patrzą wszyscy, i widzą to, czego inni nie widzą. Malarstwo to sztuka patrzenia i widzenia. A potem przetransformowywania tego co się zobaczy, nadawanie formy. Z nauką jest podobnie.
 
A i ja się czegoś od Dominiki nauczyłem. Po ponad trzech tygodniach „patrzenia”, wreszczie zacząłem coś widzieć. Wracam więc do blogowania. O obietnicach pamiętam. Będę realizować.
 

Naukowiec, zainteresowany obrzeżami nauki. Katalog SEO Katalog Stron map counter Życie jest religią. Nasze życiowe doświadczenia odzwierciedlają nasze oddziaływania z Bogiem. Ludzie śpiący są ludźmi małej wiary gdy idzie o ich oddziaływania ze wszystkim co stworzone. Niektórzy ludzie sądzą, że świat istnieje dla nich, po to, by go pokonać, zignorować lub zgasić. Dla tych ludzi świat zgaśnie. Staną się dokładnie tym co dali życiu. Staną się jedynie snem w "przeszłości". Ci co baczą uważnie na obiektywną rzeczywistość wokół siebie, staną się rzeczywistością "Przyszłości" Lista wszystkich wpisów  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie