Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk
6506
BLOG

Finał

Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 70

Życie ma dziwne koleje. Tym dziwniejsze, gdy prowadzi nas nasza własna intuicja, którą piczołowicie hodujemy, podlewamy, cenimy. Gdy coś wyjątkowo ciekawego sie w wyniku zaufania naszej intuicji zdarzy – wtedy sceptyk mówi: „ot, przypadek”. I niech sobie mówi. Dla sceptyków też jest miejsce na ziemi, a przypadki, owszem, też się zdarzają. Ale ja nie chcę zdawać się na przypadek, a jeśli już, to na przypadek, któremu w jakiś sposób pomogłem.

 
13-go lutego opublikowałem notkę „Wywiad”. Był to wywiad przeprowadzony przez Dominikę Strzałkę z Liceum Ogólnoksztłcącego w Wolbromiu, wywiad z fizykiem teoretykiem, w tym przypadku ze mną. Dla Dominiki była tą część jej udziału w Ogólnopolskim Konkursie Fizycznym Poszukiwanie Talentów,organizowanym przez Uniwersytet Warszawski. Właśnie ogłoszono wyniki półfinału. Oto „Lista uczniów szkół ponadgimanzjalnych zakwalifikowanych do finału Konkursu Fizycznego  Poszukiwanie Talentów":
 
lp
Imię i nazwisko ucznia
Miejscowość
Imię i nazwisko nauczyciela
Suma punktów
1
Dominika
Strzałka
Wolbrom
Irena
Smoter
79
2
Alicja
Wachowicz
Wolbrom
Irena
Smoter
79
3
Monika
Nowicka
Strzyżów
Marta
Gliwska-Rybczyk
73
4
Piotr
Bródka
Zamość
Andrzej
Mazurkiewicz
72
5
Damian
Gruza
Kwidzyn
Joanna
Poźniak
72
6
Ewa
Gierlach
Rzeszów
Barbara
Kadłuczka
70
7
Milena
Lato
Rzeszów
Barbara
Kadłuczka
70
8
Katarzyna
Graczyk
Wieluń
Zenona
Stojecka
66
9
Adriana
Chmielewska
Słupsk
Mirosław
Brozis
58
10
Magdalena
Krawiel
Białystok
Wojciech
Panasewicz
58
11
Andrzej
Dąbrowski
Kalisz Pomorski
Marta
Kaczmarek
55
12
Kacper
Miloch
Słupsk
Mirosław
Brozis
55
13
Katarzyna
Duch
Wolbrom
Irena
Smoter
54
14
Damian
Paciuch
Włoszczowa
Marzena
Saladra
54
15
Tomasz
Kuder
Katowice
Krystyna
Pilot
53
16
Wioleta
Mroczka
Przemyśl
Jacek
Styś
53
17
Radosław
Karasiński
Andrychów
Piotr
Toma
52
18
Maja
Jasłowska
Słupsk
Mirosław
Brozis
51
19
Dominika
Kusarek
Bielsko-Biała
Janina
Kula
50
20
Paulina
Lewandowska
Słupsk
Grażyna
Linder
50
21
Małgorzata
Smutek
Tarnowiec
Wiesław
Rejkowicz
50
22
Dorota
Stańczyk
Bytom
Weronika
Kaluba-Dytkowska
50
23
Łukasz
Pierwienis
Elbląg
Agata
Jakubczyk
49
24
Michał
Gumiela
Andrychów
Piotr
Toma
47
25
Angelika
Ernst
Prudnik
Julia
Adamczyk
46
26
Jakub
Hamadyk
Bielsko-Biała
Janina
Kula
46
27
Jakub
Giergielewicz
Warszawa
Krzysztof
Jaskułowski
45
28
Anna
Oszczak
Grójec
Aneta
Oszczak
45

 

Dominika znalazła się tu na pierwszym miejscu. Na drugim, exequo, jej koleżanka, też z Wolbromia. Należą im się gratulacje, podobnie jak i prowadzącej nauczycielce, pani mgr. Irenie Smoter.
 
To jedno. Drugie: to że od dwóch tygodni żadnej nowej notki nie opublikowałem, choć w poprzedniej notce padły pytania, a ja obiecałem na nie odpowiedzieć. Otoż wszystkiemu winien jest niejaki BJAB! To on w komentarzu do „Działanie machiny korupcji w nauce: Telesio Galilei Academy” napisał: „A może opowiedziałbyś coś więcej o tej tabeli alfanumerycznej?”. A ja dałem się skusić i mchnąłem notkę: „Geometryczne śmieciowe DNA”. No i potem było już z górki. 19-go kwietnia dostałem mejla od świetnego warszawskiego fizyka matematycznego, aktualnie na Uniwersytecie w Utah (USA), uczeń i współpracownik prof. Andrzeja Trautmana. Zaczynało się to od słów: „Witam, Lubię bawić sie algebrami Liego. Więc pobawiłem się tą Twoją, co ją wczoraj zobaczyłem na Twoim blogu. „ A potem już były dziesiątki mejli, potem dołaczyła się komunikacja Skypem, zaczęły się wspólne rachunki, pojawiły się pytania i wspólne szukanie na te pytania odpowiedzi. Dolączył się inny wybitny matematyk-geometra z Utah, twórca pakietu „Differential Geometry” dla programu Maple. ("New Symbolic Tools for Differential Geometry, Gravitation, and Field Theory") Zacząłem uczyć się „maplowania”. I tak od dwóch tygodni rachuję i spisuję co wyrachowałem. Nie wykluczone, że w ten sposób powstanie nowa wspólna praca. A ja jestem zauroczony, pracuję od rana do późnej nocy, i jestem przy tym szalenie zadowolony z wyników: jest postęp!
 
Na razie jeszcze mam wciąż sporo trudnych obliczeń, wiele pytań na które chcę znać odpowiedź, a wiem jak ją znaleźć – kwestia czasu. Więc muszę się skoncentrować na 100%. Jestem więc wierny mojemu ulobionemu zaleceniu:
 
Gdy coś Cię naprawdę interesuje, uczyń to nie tylko pierwszą rzeczą, ale jedyną rzeczą!”
 
Ale do notek wkrótce wrócę. Po prostu w tym przypadku potrzebny byl „jump start”. Nie wiem jak to jest po polsku. „Rozruch” to za słabe.
 
 

Naukowiec, zainteresowany obrzeżami nauki. Katalog SEO Katalog Stron map counter Życie jest religią. Nasze życiowe doświadczenia odzwierciedlają nasze oddziaływania z Bogiem. Ludzie śpiący są ludźmi małej wiary gdy idzie o ich oddziaływania ze wszystkim co stworzone. Niektórzy ludzie sądzą, że świat istnieje dla nich, po to, by go pokonać, zignorować lub zgasić. Dla tych ludzi świat zgaśnie. Staną się dokładnie tym co dali życiu. Staną się jedynie snem w "przeszłości". Ci co baczą uważnie na obiektywną rzeczywistość wokół siebie, staną się rzeczywistością "Przyszłości" Lista wszystkich wpisów  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie