Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk
1118
BLOG

Telesio-Galilei Academy i Steriwave biorą odwet

Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 36

 

 

Od czasu do czasu wybuchają „Wielkie afery w świecie wielkich pieniędzy”. Czasem zahaczają o inne dziedziny naszego życia niż tylko te czysto bankowe. Mnie interesują jednak te afery, które dotykają świata nauki i przyczyniają się do jej korupcji. Do niedawna jeszcze, w istocie do 20-go marca b.r., nie zdawałem sobie sprawy z tego, że i ja mogłem z łatwością wpaść w sidła takiej afery na niewyobrażalną skalę.

 
W komentarzu do notki „Nauka: Sprawiedliwość, uczciwość, obiektywizm i recenzowanie” 1-go marca b.r., pisałem:
 
Przykład bieżący
 
Mam akurat na tapecie pracę znajomego fizyka z Brazylii. Prosił mnie o rekomendację jego pracy w czasopiśmie matematyczno-fizycznym. Przez tydzień już wymieniamy korespondencję. Przeredagowuje swoją pracę już siódmy raz. Poprawił parę błędów, zmienił sformułowania wniosków, znalazł przykłady, których się domagałem. Ale wciąż mam z tym zgryz. Mój znajomy używa bowiem metod, które "lubi" a które są nieznane i niezrozumiałe dla znakomitej większości. Metodami znanymi i powszechnie używanymi można jego wnioski wyprowadzić na jednej stronie. Jego zaś metodami trzeba na to stron piętnastu, które mało kto (jestem wręcz przekonany, że praktycznie nikt) pojmie. I tu mi jest już trudno, bo skoro w pracy nie ma błędów, to czy można się domagać użycia innych metod? Czy to należy do recenzenta? Czy może do redaktora naczelnego, który powinien dbać o formę, o czytelność i o objętość? Nie jestem pewien jak to ma być....
 
Rzecz dotyczyła pracy:
 
 
Fabio Grangeiro Rodrigues, Roldao da Rocha, Waldyr Alves Rodrigues Jr
(Submitted on 24 Sep 2011 (v1), last revised 10 Mar 2012 (this version, v5))
 
Pierwsza wersja tej pracy (dostępna z arxiv.org) nosiła inny tytuł: „Maxwell and Navier-Stokes Equations Equivalent to Einstein Equation”. W piątej wersji, po tym jak w niemal setce mejli wymienionych z Rodriguesem dokonał poprawek wielu znalezionych przeze mnie błędów i zafałszowań, tytuł uległ zmianie (twierdzenie o "równoważności" było fałszywe, było wynikanie tylko w jedną stronę, a i to banalne), a w końcowych podziękowaniach do tej wersji znalazła się i taka wzmianka:
 
Authors are grateful to E. Capelas de Oliveira, J. F. T. Giglio, J. Vaz Jr.
and S. A. Wainer for discussions that motivate the present study. They are
also grateful to Professor A. Jadczyk for his many suggestions and thoughtful
questions that result in a significative improvement of a preliminary version
of this work.
 
Nie doczytałem wtedy jeszcze pracy do końca. Napisałem do Rodriguesa, że przechodzę do sprawdzania następnego rozdziału. Odpowiedział mi, że bardzo zależy mu na szybkiej publikacji tej pracy, bo od tego zależy czy dopisani do pracy dwaj współautorzy (jednym z nich jest jego syn) dostaną granty. Wtedy jeszcze Waldyr Rodrigues był moim znajomym. Dziś, jak wkrótce zobaczymy, jest zaciętym i nie przebierającym w środkach wrogiem. Zrobiło mi się trochę żal mojego kolegi. Posłałem więc (a było to 10-go marca) pracę do Redaktora Naczelnego czasopisma sugerując, jak to jest w zwyczaju, nazwiska dwóch potencjalnych niezależnych recenzentów. Recenzenci pracę zrecenzowali negatywnie. Czasopismo oceniło pracę Rodriguesa jako zdecydowanie słabą i ją odrzuciło.
 
Waldyr Rodrigues Jr. jest Przewodniczącym „Telesio-Galilei Academy”. Cofnijmy się do lutego b.r. W komentarzu do notki pisałem:
 
Ciekawe
 
Dostałem wczoraj mejla od nieznajomego mi człowieka. Zostałem w ten sposób poinformowany o ciekawych faktach mogących zainteresować X:
 
Date: 10-11-2009
 
 
Dear Shareholders,
 
The Development of The Quantum computer project. I am pleased to announce that,Steriwave Group has appointed Prof Waldyr Alves Rodrigues Jr. as the QC ProjectDirector for Steriwave UK-Brazil QC Plc Quantum computer development. With Prof Rodrigues, Unicamp and Wernher von Braun Center will be joining the effort in thesaid development.
 
The Noetic institute-AIAS QC project under Prof R Amoroso will run independentlyto the Russian Argentine team under Prof Diego Rapoport, and the Brazilian-Italian-Ukrainian team, under the directives of Prof Rodrigues.
 
Financial partners have been invited to invest some $7.5Million toward the projects. Itis hoped that by the second week in Dec 2009 the 3 prospectus will be ready forpresentation to the Funding parties.
 
Zatem Ukraina jest zamieszana w "ambitny projekt". Jak dobrze poszukać w sieci, to można wyczytać, że w projekcie przewiduje się także "utylizację odpadów radioaktywnych" w oparciu o nowe przełomowe technologie.
 
Co ciekawe, szefa projektu znam, nawet mamy wspólną publikację. A o samym projekcie nic dotąd nie wiedziałem. ARKADIUSZ JADCZYK 17.02.2012 08:54
 
Wtedy jeszcze nic o Steriwave nie wiedziałem. Dziś wiem. Z artykułu
 
Another company owned by Francesco Fucilla is Steriwave QC Plc, an alleged joint venture between Steriwave Plc, AltiMed Global and Bruno Denantes French company DNI Srl. Steriwave QC Plc appears to act as a reseller for 'Altimed' 'medical' products which appear to lie decidedly in the 'fringe' science department. For example, one product is called the 'AquaActivator' and claims to use ionized water to "balance the oxidation and restoration of biochemical processes that are vital for the organism." The 'Aqua Series' brochure continues:
 
The base to all biological activities in organism is water, for the said is responsible for the flow of biochemical processes. The intensity of oxidizing and restoration reactions depends on the activities of electrons in waters solutions. Water allows intermolecular induction, thus intermolecular potential of water can modulate external structures by electromagnetism. The AquaActivator, is recommended for; intoxication, inflammations, hypertensive medical conditions, diabetes and many other diseases at which exchange-tissues processes are violated with formation of endogenous (internal) toxins.
 
Za sprzedaż tego rodzaju gadżetów „Several marketers of other 'Rife devices' have been convicted for health fraud, and in some cases cancer patients who used these devices as a replacement for medical therapy have died. „
 
20-go marca, na Uniwersytecie Paul Sabatier w Tuluzie, miała miejsce ceremonia przyznawania medali „Telesio-Galilei Academy niektórym znajomym Głównego Koordynatora Centrum CAIROS .
 
 
Telesio-Galilei Academy awards 2012 Paul Sabatier, Toulouse
Impreza Telesio-Galilei awards 2012 na uniwerstycie Paul Sabatier w Tuluzie nie była zbyt liczna. Oto połówka sali.
 
Cała impreza była trzydniowa. Przebieg jest (jak na dziś jeszcze) tutaj:
 
 
 
 
Byłem na pierwszym dniu, zrobiłem mnóstwo zdjęć. Porozmawiałem z biologiem, który opowiedział mi parę szczegółów, następnego dnia odwiedził nas w domu. Na pozostałych dwóch dniach już się nie pojawiłem, bo zdałem sobie sprawę z tego że coś tu cuchnie. Samozwańczy profesor Francesco Fucilla i prawdziwy profesor Waldyr Rodrigues Jr. otrzymują, w zamian za przyznanie medali Telesio-Galilei Academy znajomym Głównego Koordynatora Centrum CAIROS, medale Uniwersytetu Paul Sabatier. Postanowiłem jednak pójść za radą nieznajomego, który mi pierwszy doniósł o Steriwave i podobnych podejrzanych przedsięwzięciach w których uczestniczą milioner Francesco Fucilla i profesor Waldyr Rodrigues Jr., i rozpocząć własne dochodzenie do prawdy. Dotychczas wynikiem tego dochodzenia jest liczący dziś 30 stron wątek: Telesio Galilei Academy of Science a Fraud? - na naszym Forum, oraz artykuł Corruption in Science: Francesco Fucilla and the Telesio-Galilei Academy of Science. Oczywiście Fucilla i Rodrigues robili wszystko co można by nasze Forum internetowe zamknąć. Ale to już inna sprawa.
 
12-go kwietnia otrzymałem od Waldyra Rodriguesa, mojego byłego kolegi, taki oto mejl:
 
Campinas, April 12 2012
 
 
Mr. Arkadiusz Jadczyk,
 
 
This is to inform you that starting today you are no more a member of the editorial board of AACA. The reason for that decision is the fact that your character is not consistent to the one I and senior members of the board of AACA expect from a scientist, since you defame people in you infamous websites before diligently investigating which is indeed the truth and give first the opportunity for people to defend themselves from your charges and your misleading interpretation of data.(*) You never have doubts, you simply think that you always have the truth. I sincerely hope that one day you will realize the evil that you and your wife caused. And in name of truth I publicly declare that this hard decision has nothing to do with your past scientific merit as a mathematical physicist, and repeat again, it is an issue concerning your character, one that only people like you may tolerate.
 
 
It is possible that you are going to use the present fact to continue to slander me, saying that I am mixing science with other issues, etc... However, I am quite confident that time will show that I am on the right side and took the right decision, and if I am wrong (and I have not a single reason to think I am) I will humbly recognize publicly my error. Hope you will have the dignity to do the same.
 
Waldyr Alves Rodrigues Jr.
 
 
Editor-in-Chief
 
Advances in Applied Clifford Algebras
 
 
P.S.: (i) You may continue to read the articles of AACA until the end of June.
 
(ii) this is the last message I will write to you until the day you recognize your errors.
 
 
……………………………………………..
 
(*) Which according to my present opinion shows only intentional bad faith.
 
W tłumaczeniu:
 
Pan Arkadiusz Jadczyk,
 
Niniejszym informuję pana, że z dniem dzisiejszym przestaje pan być członkiem komitetu redakcyjnego AACA. Powodem tej decyzji jest fakt, że pański charakter nie pasuje do tego co ja i inni poważni członkowie ciała AACA oczekują od naukowca, a to ponieważ zniesławia pan ludzi na swoich znanych witrynach, i robi pan to zanim pan się dogłębnie dokopie do prawdy i da możliwość innym by się wybronili z pańskich oskarżeń i przeinaczania faktów. Pan nigdy nie ma wątpliwości, myśli Pan, że zawsze ma Pan rację. Mam szczerą nadzieję, że pewnego dnia zda pan sobie sprawę z tego jakie zło pan i pańska małżonka czynicie. I w imię prawdy publicznie oświadczam, że ta trudna decyzja nie ma nic wspólnego z dotychczasowymi pańskimi osiągnięciami naukowymi fizyka matematycznego i, powtarzam po raz drugi, rzecz dotyczy pańskiego charakteru, charakteru, który jedynie ludzie podobni do pana mogą tolerować.
 
Jest możliwe, że użyje pan tego faktu dla dalszego zniesławiania mnie, twierdząc, że mieszam naukę z innymi sprawami itd... Jednaj jestem przekonany, że czas pokaże iż mam rację i że powziąłem właściwą decyzję. A jeśli nie mam racji (choć nie mam żadnych powodów by w to wątpić), to potulnie przyznam się do błędu. Mam nadzieję, że będzie miała pan cywilną odwagę zrobić tak samo.
 
Waldyr Rodrigues Jr.
 
Redaktor Naczelny
Advances in Applied Clifford Algebras
 
P.S.: (i) Może pan dalej czytać artykuły w AACA do końca czerwca
  1. Jest to ostania wiadomość jaką posyłam, aż do dnia gdy przyzna się pan do błędu.
    12-go kwietnia zostałem, bez powiadomienia mnie o tym, usunięty z członkostwa w Centrum CAIROS (gdzie jeszcze niedawno byłem z-ca „Głównego Koordynatora” )
 
W komentarzach pod poprzednią notką wspominałem, że otrzymaliśmy telefoniczne groźby, że albo temat porzucimy, albo grozi nam śmierć. Oczywiście zawiadomiliśmy policję a ta doradziła nam podjęcie następnych kroków, które podjęliśmy.

Naukowiec, zainteresowany obrzeżami nauki. Katalog SEO Katalog Stron map counter Życie jest religią. Nasze życiowe doświadczenia odzwierciedlają nasze oddziaływania z Bogiem. Ludzie śpiący są ludźmi małej wiary gdy idzie o ich oddziaływania ze wszystkim co stworzone. Niektórzy ludzie sądzą, że świat istnieje dla nich, po to, by go pokonać, zignorować lub zgasić. Dla tych ludzi świat zgaśnie. Staną się dokładnie tym co dali życiu. Staną się jedynie snem w "przeszłości". Ci co baczą uważnie na obiektywną rzeczywistość wokół siebie, staną się rzeczywistością "Przyszłości" Lista wszystkich wpisów  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie