Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk
91
BLOG

Rozstania i powroty

Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk Kultura Obserwuj notkę 45

 

Gdy w roku 1996 dostałem Nagrodę Humboldta, gazeta uniwersytecka w Bielefeld przeprowadziła ze mną wywiad. Wywiad opublikowano w języku niemieckim, ale zakończenie jest w języku angielskim:
 
In einer autobiographischen Notiz schreibt er: "Early in the 1970s I learned the strong version of the First Things First Principle -: when something really interests you, make it not only your first thing, but make it also the only thing."
 
Gazeta cytuje tu zdanie z mojej notki autobiograficznej, a zdanie to, zapożyczone zapewne z jednej z przeczytanych książek książek brzmi:
 
Jeszcze w latach 70-tych nauczyłem się wzmocnionej wersji Zasady Najpierw Najważniejsze – gdy coś cie naprawdę interesuje, uczyń to nie tylko pierwszą rzeczą lecz także jedyna rzeczą”.
 
I tak się stało w zeszłym tygodniu. Przesiadłem się na nowy komputer i zmieniłem system operacyjny. Wszystko co mogło pójść źle – poszło źle. Bo nowy zarówno hardware jak i software zestawiły się z moimi starymi nawykami i wymaganiami. Nowe bloki pamięci okazały się wadliwe , używane przeze mnie na codzień oprogramowanie nie chciało działać, nowe nie chciało się zainstalować. Gdy już wszystko niby działało – wtedy komputer się resetował po włożeniu USB, wariował BIOS, przestawał widzieć dyski, zamiast Windowsów startował mój zawsze niezawodny Ubuntu-linux, kilka razy wszystko przeinstalowywałem od zera. Potem przyszedł czas na testowanie różnych antywirusów i firewalli, wyłączanie niepotrzebnych serwisów itd. Itp.
 
Wreszcie, dziś, mam system chyba stabilny i pod moją kontrolą. Co mi potrzebne działa, zainstalowałem nawet Visual Studio i Fortran – choć raczej rzadko będę z nich korzystał. Wbrew ostrzeżeniom Microsoftu zainstalowałem moje ulubione Delphi od nieistniejącego dziś Borlanda – i działa.
 
Podsumowując – wygrałem i jestem zadowolony. Ale, jak zwykle, zadziałała sprawdzona reguła: wszystko zajmuje mi trzy razy więcej czasu niż początkowo planuję.
 
A jutro mam dzień seminariów (i sam kończę referat o grupie konforemnej) – więc cały dzień będę odcięty od komputera. Na dobre do moich Czytelników wracam więc w sobotę.
 
-----------
 
P.S. W dodatku działa zabawna wtyczka USB za jedyne 25 E, dzięki czemu mogę na komputerze oglądać 31 kanałów telewizji cyfrowej (także HD) i słuchac radia FM. Co nie znaczy, że to robię (z wyjatkiem Dziennika TV) - ale mogę.

Naukowiec, zainteresowany obrzeżami nauki. Katalog SEO Katalog Stron map counter Życie jest religią. Nasze życiowe doświadczenia odzwierciedlają nasze oddziaływania z Bogiem. Ludzie śpiący są ludźmi małej wiary gdy idzie o ich oddziaływania ze wszystkim co stworzone. Niektórzy ludzie sądzą, że świat istnieje dla nich, po to, by go pokonać, zignorować lub zgasić. Dla tych ludzi świat zgaśnie. Staną się dokładnie tym co dali życiu. Staną się jedynie snem w "przeszłości". Ci co baczą uważnie na obiektywną rzeczywistość wokół siebie, staną się rzeczywistością "Przyszłości" Lista wszystkich wpisów  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura