Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk
452
BLOG

Przechlapana kwantowa przyszłość

Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 147

 

Niedziela się skończyła. Żarty na bok. Ale czy można żyć bez żartów? Co to za życie?!

Po niedzieli następuje poniedziałek – niby nowy tydzień się już zaczął, ale przecież jeszcze nie całkiem. Miałem pisać o algorytmach, ale jeszcze to odłożę. Muszę najpierw przygotować grunt.

 

W lipcu 2006 na Uniwersytecie Nottingham odbyła się konferencja organizowana przez Viacheslava P. Belavkina. Tytuł konferencji „QUANTUM STOCHASTICS AND INFORMATION Statistics, Filtering and Control” - Kwantowa stochastyka i informacja – Statystyka, Filtrowanie i Kontrolowanie. W konferencji udziału nie wziąłem, z Belavkinem miałem bowiem przechlapane. Gdy w r. 1997 sam urządzałem konferencję „Quantum Future”, popełniłem gafę – nie zaprosiłem Belavkina.

 

Viacheslav Belavkin

 

Wpraszał się sam. Pisał do mnie:

 

Z przyjemnością zobaczyłem na plakacie informację o sympozjum quantum future. Wygląda to wielce interesująco podobnie jak i lista zaproszonych wykładowców. Choć sam nie zostałem zaproszony, zastanawiam się czy nie mógłbym wziąć udziału w waszym sympozjum i wygłosić wykład na temat

 

Prediction of Quantum Future (Przepowiednia kwantowej przyszłości)

 

Naświetliło by to związki pomiędzy alternatywnymi podejściami do fizyki kwantowej i nowe wyniki dotyczące kwantowej teorii przepowiadania i filtrowania – patrz moja najnowsza praca w CMP, 184, 1997. Teoria ta została stworzona w ciągu ubiegłego dziesięciolecia rozszerzając klasyczną teorię filtrowania i przewidywania na dziedzinę kwantową. Wyjaśnia ona nowe zjawiska kwantowe pochodzące z doświadczeń na pojedynczych obiektach kwantowych, takie jak kwantowe trajektorie, kwantowa dyfuzja, skoki kwantowe, spontaniczna lokalizacja, wszystko z punktu widzenia Maxa Borna [Nota A.J. Było to sympozjum z cyklu 'Max Born Sympozja'] Będę w Polsce w tym czasie i mógłbym bez problemów wygłosić taki wykład.”

 

Napisał kawa na ławę. A ja, nieszczęsny, odpisałem mu, że wykłady są już rozplanowane i, że choć temat jego wykładu jest interesujący to „sorry”. I tak sobie przechlapałem moją własną kwantową przyszłość. Pies z kulawą nogą mnie już nie zacytuje!

 

A oto okładka materiałów konferencji w Nottingham:

 

Nottingham Conference - Belavkin

 

Mamy tam, na dolnym schemacie, kwantową „fabrykę” kontrolowaną zwrotnie przez klasyczne działania, z klasycznym kontrolerem, pomiarem i klasyczną informacją na wyjściu. Istna kwantowa przyszłość. Przyszłość, którą sobie przechlapałem. Dobrze to czy źle? Popełniamy jedną gafę i przechlapujemy sobie życia. Wolna wola to czy predestynacja? Czy istnieje Karma? Czy kwantową karmę możemy klasycznie filtrować i kontrolować? Co taki Jung by na to powiedział? Co Pauli? Co Gurdżijew?

Naukowiec, zainteresowany obrzeżami nauki. Katalog SEO Katalog Stron map counter Życie jest religią. Nasze życiowe doświadczenia odzwierciedlają nasze oddziaływania z Bogiem. Ludzie śpiący są ludźmi małej wiary gdy idzie o ich oddziaływania ze wszystkim co stworzone. Niektórzy ludzie sądzą, że świat istnieje dla nich, po to, by go pokonać, zignorować lub zgasić. Dla tych ludzi świat zgaśnie. Staną się dokładnie tym co dali życiu. Staną się jedynie snem w "przeszłości". Ci co baczą uważnie na obiektywną rzeczywistość wokół siebie, staną się rzeczywistością "Przyszłości" Lista wszystkich wpisów  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie